vanliga frågor
Du är alltid välkommen att höra av dig till oss på support@amokequipment.com om du har några obesvarade frågor. Vi hjälper dig gärna!
I nuläget har vi inga testcenters eller liknande och vi säljer våra produkter endast via vår webshop. Dock finns ingen anledning till oro! Vi erbjuder dig att testa våra produkter i ett hundra (100) dagar.
Om du upptäcker detta precis efter att du gjort din beställning har vi möjlighet att göra justeringar innan beställningen börjar hanteras. Kontakta oss på support@amokequipment.com så hjälper vi dig. Kom ihåg att ge oss ordernumret! Om beställningen har hunnit skickas kan du returnera dem för byte.
Om du lägger din beställning före kl.12.00 är det goda chanser att din order kommer med i dagens försändelser. I annat fall ska alla ordrar normalt skickas senast första vardagen efter beställning.
Vi skickar en orderbekräftelse till din registrerade e-post så fort ordern är godkänd och betald. Kontrollera skräpposten om du inte hittar den i din inkorg. Du kan logga in i vår webbshop här för att se orderhistorik och registrerad adress.
Vi säljer enbart direkt till dig.
Säkerställ att du köper äkta Amok-utrustning genom att handla enbart via amokequipment.se, amokequipment.eu, amokequipment.de, amokequipment.com, amok-equipment.com eller amokequipment.no beroende på var i världen du är.
Dessa är våra enda försäljningskanaler utöver vår direktförsäljning i samband med mässor.
Om du hittar vår utrustning till försäljning någon annanstans är det troligen ett lurendrejeri. Är du mån om att inte förlora dina surt förvärvade pengar? Lär dig mer om lurendrejeri och förfalskningar här.
I vår webshop kan du betala säkert med Visa, Mastercard,Maestro, Klarna eller Apple Pay. Du väljer själv om du vill skapa ett användarkonto eller gå direkt till betalning.
Vi erbjuder fri frakt i Sverige för beställningar över 2000 kr. med DHL freight. För beställningar under 2000 kr. är fraktkostnaden 49 kr. Vi skickar leveranser alla vardagar från vårt lager i Göteborg, men vänligen ha överseende med 1 arbetsdag för packning av din order.
Nej, vi erbjuder för närvarande inga expressalternativ för leverans eftersom DHL Freight ofta är lika snabba eller snabbare än andra alternativ. Normal leveranstid är 1–3 dagar efter beställning.
Alla våra produkter levereras från våra lager i Norge och Sverige.
Om du bor eller är i närheten av vårt lager i Göteborg kan det vara möjligt. Kontakta oss på support@amokequipment.com så hjälper vi dig.
Vi skickar leveranser varje arbetsdag från vårt lager i Sverige med DHL Freight. Så snart din beställning är redo att skickas kommer du få e-post med information om hur du kan följa din leverans. Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 dagar, men lägg till ett par dagar om du bor i ett mer avlägset område.
Så snart din order är redo för frakt får du en avisering via e-post med information om hur du kan spåra din order under frakten. Leveranstid til Sverige är normalt 1-3 dagar. Ordrar som registreras under helger packas nästkommande vardag.
För försändelser till EU, Storbritannien och Schweiz, fortsätt här. Klicka här för försändelser till USA, Kanada, Australien eller Nya Zeeland. Och här för beställningar till Hongkong SAR, Indonesien, Israel, Japan, Malaysia, Filippinerna, Singapore, Sydkorea, Taiwan, Förenade Arabemiraten, Vietnam, Turkiet, Ukraina, Chile och Mexiko.
Vår högsta prioritet är att hjälpa dig att uppnå dina drömmar. Ge dig ut på äventyr och testa om utrustningen uppfyller dina behov.
Amoks produkter är mångsidiga och fulla av spännande funktioner. Vi vill att du ska ha gott om tid att utforska och lära känna utrustningen du har köpt.
Det är därför vi ger dig 100 dagar att lära känna produkterna ordentligt innan du bestämmer dig. Om du bestämmer dig för att utrustningen inte är rätt för dig kan du returnera en eller flera produkter och få pengarna tillbaka.
Ja, det kan du. Vi är övertygade om att du kommer älska din utrustning från Amok. Testa produkterna i 100 dagar från leveransdatum och om du mot förmodan skulle vilja returnera dem så får du pengarna tillbaka - förutsatt att produkterna är i bra skick. Detta gör att det är helt riskfritt att testa Amoks produkter.För mer informationom vår returpolicy, klicka här.
Det mesta, ja. Med vissa undantag enligt nedan*.
Vi vill att du ska uppleva normal användning under provperioden på 100 dagar. Testa utrustningen utomhus - vi accepterar saknade hängetiketter och en svag antydan av autentisk lägereldsdoft. Allt vi ber om är ärlig feedback angående skicket vid retur.
*Om du returnerar skadade produkter eller föremål som har ändrats förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för värdeminskningen.
Om du vill returnera din vara för återbetalning eller byta ut den mot en annan storlek eller modell, vänligen meddela oss inom 100 dagar efter att du mottagit din beställning. Skicka din förfrågan via e-post till support@amokequipment.com med följande detaljer:
- Ditt ordernummer (finns högst upp i orderbekräftelsemailet).
- En översikt över varan/varorna du vill returnera och eventuella föremål du vill byta mot.
- Information om objektets skick: ny/oöppnad eller demotestad (ge en kort beskrivning av varans skick), plus andra relevanta detaljer.
- I väntan på vårt svar, rengör och torka alla produkter som använts utomhus innan du packar dem för transport.
- Vi betalar för returfrakten. Du kommer att få exakta instruktioner tillsammans med din DHL Freight-returetikett.
- Under normala omständigheter tar återbetalningshanteringen 7 dagar. Under perioder med hög efterfrågan kan handläggningstiderna bli längre.
För eventuella frågor, kontakta oss gärna på support@amokequipment.com. Vi finns här för att hjälpa dig!
Vi gör vårt bästa för att återbetala så fort som möjligt, men ibland kan det uppstå vissa förseningar. Normal handläggningstid för returer är 1–2 veckor. Om du inte har fått besked om återbetalning inom 2 veckor efter att du skickade in din retur är du välkommen att kontakta oss på support@amokequipment.com
För att kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt och för att kunna avgöra om skadan täcks av vår garanti eller inte, ber vi dig att göra följande när du kontaktar oss på support@amokequipment.com
- Skicka oss ditt ordernummer. Detta hittar du i orderbekräftelsen du fick via e-post när du genomförde köpet.
- Skicka oss LOT-numret på produkten.
Alla Draumr, Segl XL, Skjold 10: LOT-numret är tryckt på en vit lapp i packpåsen.
Alla Fjøl liggunderlag: LOT-numret är tryckt på kanten av liggunderlaget, på dess svarta sida, strax nedanför ventilen. - Skicka en beskrivning av hur skadan uppstod samt en bild.
- Vid läckage på liggunderlag: Skicka även en video där den lokaliserade läckan visas, utöver bilden. Se den här videon för mer information om hur du lokaliserar läckor.
Vissa garantiärenden kan avgöras digitalt via e-post, medan andra kräver att produkten skickas in för bedömning hos oss. I så fall hjälper vi dig med en fraktsedel för inskickningen.
Vårt mål är att leverera bästa möjliga utrustning till dig. Vi garanterar att alla produkter från Amok ska vara fria från material- och tillverkningsfel under en period på fem (5) år från köpdagen. Om en produkt från Amok går sönder på grund av fel i material eller tillverkning inom garantitiden, kommer vi att reparera eller ersätta produkten kostnadsfritt.
OBS: Om du köper som näringsidkare är den absoluta garantin och reklamationsrätten två år från den dag du som köpare tog emot varan.
Ja! Alla produkter i vår outlet (utgående modeller, demoexemplar och reparerade produkter) omfattas av samma garanti (5 år) och 30 dagars öppet köp och bytesrätt som helt nya produkter.
Var uppmärksam på att garantin inte gäller för normalt slitage av produkterna, och inte heller vid felaktig eller oförsiktig användning av produkten, eller vid försök till reparation eller modifiering utan skriftligt medgivande från Amok. Skador som inte täcks av garantin kan repareras till en rimlig avgift.
Ja, det gör vi! På vårt nya kontor i Fredrikstad har vi alla maskiner tillgängliga för att kunna reparera vad det än må vara på din hängmatta, tarp eller liggunderlag.Om du har otur och fått en skada på din produkt är det bara att kontakta oss på support@amokequipment.com, så hjälper vi dig vidare. Om skadan inte täcks av garantin ligger kostnaden vanligtvis mellan 600–1000 kronor (inklusive frakt), beroende på skadans storlek och reparationens komplexitet.
Självklart kan du det! Men vi rekommenderar att du först kontaktar oss på support@amokequipment.com och skickar några bilder på den skadade produkten så att vi kan ge lite vägledning om hur du ska gå till väga. Om det skulle böhövas har vi även tillgång till en del reservdelar.
Absolut! Våra produkter är gjorda för att hålla länge, och utrustningen kommer aldrig att bli omodern. Så länge kvaliteten på tyget och delarna fortfarande är god kan det mesta repareras. (Långvarig exponering för sol (UV-strålar), väder och vind kan göra tyget sprött och därmed svårt att reparera – detta kan ske om produkten hänger ute kontinuerligt under lång tid och inte tas in mellan användningarna.)
Vissa reservdelar säljs direkt i vår webbshop, andra saker kan vi hjälpa dig med om du kontaktar oss via support@amokequipment.com.
Reservdelar som du hittar i webbshoppen:
Kontakta oss om du behöver:
- Ny pumpsäck till ditt liggunderlag
- Ny packpåse till en Amok-produkt
- Reparationskit till liggunderlag
- Seam sealer till tarp
Lär dig mer och jämför våra Fjøl liggunderlag här.
Lär dig mer och jämför våra Skjold-tarpar här.
Läs mer om Segl XL här.
Vissa reservdelar säljs direkt i vår webbshop, andra saker kan vi hjälpa dig med om du kontaktar oss via support@amokequipment.com.
Reservdelar som du hittar i webbshoppen:
Kontakta oss om du behöver:
- Ny pumpsäck till ditt liggunderlag
- Ny packpåse till en Amok-produkt
- Reparationskit till liggunderlag
- Seam sealer till tarp
I allmänhet har vi inga rabattkoder att erbjuda eftersom vi vill kunna erbjuda fasta, förutsägbara priser till alla Amok-fans där ute. Om du ändå har haft turen att få en rabattkod från oss på en mässa eller liknande gäller följande:
- Rabattkoder gäller för alla produkter i webbshoppen som inte redan erbjuds med rabatt.
- Rabattkoder är endast giltiga under den tidsperiod som anges.
- Vissa rabattkoder och avtal är personliga, och vi förbehåller oss rätten att inaktivera rabattkoder vid eventuellt missbruk.
- Rabattkoder kan inte kombineras med andra rabattkoder.
Rabattkoder läggs in när du går vidare "till Kassan" med din varukorg. På Mac/PC visas produkterna i varukorgen på höger sida av skärmen, under produkterna finns en ruta där det står "Rabattkod eller Presentkort". I denna ruta skriver du in din rabattkod och rabatten dras då av från totalsumman på din beställning. På mobiltelefon visas samma ruta under "Orderöversikt". På både Mac/PC och mobiltelefon – kom ihåg att klicka på "Använd" för att aktivera koden.
Vi säljer presentkort i vår webbshop, presentkortet skickas elektroniskt till din e-post. Du får en värdekod som läggs in på samma sätt som rabattkoder (se ovan) vid genomförandet av ett köp.
Vi vill erbjuda produkter till fasta och förutsägbara priser till våra kunder, därför är rea sällsynt. Om vi har utgående produkter kan det hända att vi har en rea för att göra plats för nya produkter på hyllorna. Vi säljer demonstrationsvaror med 15 % rabatt året runt, och ibland gör vi en extra insats och reparerar och säljer varor som har fått små skador eller skönhetsfel till lite större rabatter.